Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: [IPS] - IPS Piracy System
IPBR-FR > IPBR-FR.COM > Annonces IPS & IBF-FRENCH
Fantome
In our ongoing effort to combat software piracy we have introduced a new piracy system and a new member of staff.

If we are unable to remotely verify the license status on any IPS product, we will be sending out an email to the software owner asking them to verify their license status. This form only requires basic information about the license holder and doesn't require you to enter your license key or any passwords and we strongly advise against doing so in any form outside of the client center.

This form (example attached) is located on our "invisionpower.com" server. If you receive an email asking you to verify your license, please make sure that you are on our website and that you're not being asked for your client center password or license key. If you are in any doubt, please contact us.

To ensure that you don't receive a verification request, please ensure that you've entered your license key in your Invision Power Board. If you're unsure on how to do this, please read this document which explains how to enter your license key.

If you have misplaced your license key please submit a new ticket from your client center.

If you wish to report an illegal board or illegal distribution of our products, please use this form.

If you have any further questions, please contact either Kimberly or Jacqueline on piracy@invisionpower.com.

Source --> http://forums.invisionpower.com/http://ipb2.ipbr-fr.com/index.php?showtopic=170605
LLaumgui
Perso, je trouve ça scandaleux, surtout pour les 1.3 qui se retrouve en otage !!!

J'ai une 1.2 que je ne maj pas, non pas par le refus de payer IPB 2.0, mais par manque de temps... Je trouve cette politique scandaleuse !!!
Youp3
Tu penses qu'ils vont contacter les boards en 1.2 et 1.3?

J'aurais pensé qu'ils le feraient à partir de la 1.3.1
LLaumgui
Ils ont marqué 1.3.x et non pas 1.3.1... De la...
Le problème c'est que ça va partir en délation et j'aime pas la mentalité... C'est surtout de mettre en place un système d'automatisation pour ça.
blc29
De toute façon pour les versions 1.3 (non 1.3.1) et inférieur pas besoin de license

IPB 1.3.0

Invision Power Board 1.3(.0) was released under the very old license which allowed full use indefintely without a purchased license. You can use this version without support indefinitely but there are some well publicised security vulnerabilities which have been fixed in later versions.

source : Invision

Mais bon c'est clair la délation mad.gif
Youp3
C'est plutôt la mentalité américaine la délation, donc çà ne m'étonne pas de leur part.
Sfimx
ya plus qu'a jouer avec IPB en local, avec des faux membres ^^

Sfimx

p.s : au point ou en en est
Youp3
Bof, quand on est en règle, on a rien à redouter.

Et puis à part quelqu'un qui t'en voudrait, qui te dénoncerait pour des prunes auprès d'IPS? C'est leur affaire après tout de courrir après les pirates. Ce n'est pas à nous de le faire.

Sur ipbr-fr nous ne supportons pas les personnes qui ont des forums pirates, car ils ne respectent pas le travail des autres. Maintenant il est hors de question de faire de la délation. Nous avons des choses bien plus intéressantes à faire.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.